Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.

Więcej informacji można znaleźć w Polityce Cookies.

Nazwa Rejestracja zgonu
Opis Podstawa prawna: Ustawa z dnia 29 września 1986r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. Nr 36, poz. 180 z późn. zm.)
Miejsce Urząd Gminy w Wilamowicach
43-330 Wilamowice
ul. Rynek 1
Informacja Pani Hoder E.
Tel: (033) 8457-410 (-412,-240,-346,-356) wewn. 18
Fax: (033) 8457-411
Wymagane dokumenty Osoba zgłaszająca zgon składa w USC:
1) kartę zgonu,
2) dokument tożsamości zmarłego
Termin załatwienia sprawy Niezwłocznie po zgłoszeniu zgonu
Opłaty Brak opłat
Tryb odwoławczy ---
Uwagi Zgon osoby zgłasza się w USC miejsca tego zdarzenia. Do zgłoszenia zgonu są obowiązani w kolejności:
1) małżonek lub dzieci zmarłego,
2) najbliżsi krewni lub dzieci zmarłego,
3) osoby zamieszkałe w lokalu, w którym nastąpił zgon,
4) osoby, które były obecne przy zgonie lub naocznie się o nim przekonały,
5) administrator domu, w którym nastąpił zgon,
6) szpital lub zakład, jeżeli zgon nastąpił w szpitalu lub zakładzie.

UWAGA! W przypadku, gdy zgon nastąpił w szpitalu to podlega rejestracji w USC miejscowości na której terenie znajduje się placówka medyczna!
Np. w przypadku, gdy zgon nastąpił w szpitalu w Bielsku--Białej, podlega rejestracji w USC w Bielsku-Białej.

Zgon osoby należy zgłosić najpóźniej w ciągu 3 dni od dnia zgonu. Jeżeli zgon nastąpił wskutek choroby zakaźnej, zgłoszenie powinno nastąpić w ciągu 24 godzin od zgonu.
Jeżeli okoliczności zgonu były przedmiotem postępowania przeprowadzonego przez organ państwowy, akt zgonu sporządza się na podstawie pisemnego zgłoszenia dokonanego przez taki organ.
Szczegóły publikacji
Szczegóły publikacji
Data ost. zmiany 2012-07-17 11:37:28
Data utworzenia 2004-04-20
Data udostępnienia 2004-04-20 10:40:58
Osoba odpowiedzialna Marcin Foks
Udostępnił Tomasz Smolarski